dinsdag 22 januari 2013

Een start - May - Guilty Gear

Dus! Na veel plannen en dan weer doorstrepen en opnieuw plannen hoe ik de cosplay in elkaar ga zetten EN hoe het makkelijk en comfortabel te dragen is, ben ik dan eindelijk begonnen!

Ik heb eerst even de onderdelen voor haar oranje kleding snel geschetst in Photoshop om alles op een rijtje te hebben van wat ik nu precies moet maken. Zo op de tekening is het wel leuk, maar om alles even los van elkaar te zien is het toch even makkelijker.






Aan de achterkant zou alles vast moeten zitten, maar aan de rok gedeelte aan de voorkant niet. Om dit toch voor elkaar te krijgen ga ik alleen aan de bovenkant van het rok gedeelte dit vastzetten met een stukje zwarte elastiek of met drukknopen. Ik denk wel dat het elastiek wordt, want Skai scheurt nogal snel als je er knoopjes en dergelijke in wilt zetten. Dat is wel jammer. Met elastiek heb ik dit minder en misschien kan ik het dan nog steeds aan als ik wat kilotjes kwijt ben (of juist weer aan kom, maar laten we hopen van niet!) Ik vond het wel heel moeilijk om te beginnen, want Skai is niet één van de goedkoopste stoffen en ik heb niet veel geld. Als ik dus fouten maken, zit ik een beetje in de problemen.Na wat aanmoediging van een vriend van mij en de deadline van Animecon, ben ik toch maar begonnen op hoop van zegen!

Als eerste heb ik het rok gedeelte uitgeknipt. Ik kan nog niet al te veel doen, want blijkbaar heb ik nu al stof te weinig! Dus dat wordt toch weer ouders lief aan kijken of zij mij kunnen financiëren met de stof. Ik kan denk ik nog wel de lap stof aan de voorkant eruit halen en anders op zijn minst de achterkant eruit halen. Ik moet nog Skai hebben voor haar hoed en de schoenen, dus ik moet zowiezo bij kopen. Argh, vervelend he! Zoveel plannen en dan toch te weinig, hihi.





Het patroon is hetzelfde patroon wat ik voor Fi heb gebruikt. Het voordeel is dat ik het niet helemaal uit mijn hoofd hoef te doen en dat ik hier en daar alleen wat aan moet passen en in dit geval zijn het hele kleine aanpassingen. Voor de zwarte randen die je in het plaatje ziet in mijn vorige post heb ik zwarte band gekocht. Nu al 5 meter, maar ook voor dit grote kans dat ik bij moet kopen! Ik weet het bijna wel zeker!

Hopelijk lukt het met jullie cosplays wel goed. Bij mij tot nu toe nog wel!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten